How Can We Help?
När man programmerar blir det oundvikligen fel då och då. Därför är det viktigt att kunna felsöka problemen och åtgärda dem.
Alla webbkonton har tillgång till sina webbloggar.
De hittas via FileManager i katalogen: /home/[ert_domännamn]/logs/
Ha för vana att då och då kontrollera error_log-filen där för att se om ni har några fel som ni kan rätta till.
Oftast är det enkla fel som att favicon.ico eller robot.txt saknas:
[Mon Feb 22 19:18:00 2017] [error] [client x.x.x.x] File does not exist: /home/[ert_domännamn/public_html/favicon.ico
Försök se till att error_log hålls så tom som möjligt.
Det går oftast inte eftersom det finns mängder med spindlar, robotar och människor som försöker accessa olika system på ert webbkonto, antingen för att det finns någon gammal länk in till en sida som flyttat eller för att försöka göra intrång. De genererar många ”File does not exist”. Oftast är det meningslöst att försöka göra något åt dem, men ibland kan det vara bra att dirigera om de anropen till andra sidor, t.ex. om ni har flyttat en sida.
Lägg då in en sida med en Moved Permanently:
<?php
// Permanent redirection
header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently");
header("Location: http://ny_adress_till_filen_eller_katalogen");
exit();
?>